close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

ריצה למרחקים: איך למצוא נעלי ספורט איכותיות?

מערכת שורשט אלול, תשפב05/09/2022

בעולם המערבי אנחנו משתמשים בנעליים באופן כמעט בלתי פוסק. אנחנו הולכים לעבודה עם נעליים, אנחנו הולכים לבלות עם נעליים ואנחנו אפילו הולכים לים עם נעליים שנוריד רק כשנגיע

תגיות:
צילום: freepik
אחד מסגנונות האימון הבולטים ביותר ברחבי העולם הוא הריצה. במיוחד אם יוצא לכם לבקר בטיילות הסמוכות לחוף הים, שבילים מסודרים ביערות או בעצם כמעט בכל תוואי שטח שניתן לרוץ עליו. בין אם אתם אצנים מקצועיים או בין אם חובבי ריצה, הדבר הכי חשוב הוא כמובן לשמור על הגוף שלכם. בשביל להצליח לשמור על בריאות הגוף ולהימנע מפציעות מיותרות במקרה הטוב או מנזקים ארוכי טווח במקרה הפחות טוב, חשוב להצטייד בנעלי ספורט איכותיות שמיועדות בדיוק בשביל סגנון הספורט הזה.

נעלי ספורט איכותיות – מה חשוב לבדוק?
אז אתם כבר מבינים את החשיבות האדירה
צילום: freepik
שיש לאיכות נעלי הספורט שלכם, ואתם לא בדיוק יודעים איך למצוא את זוג נעלי הספורט שיתאים לכם בול? אנחנו כאן בדיוק בשביל לעשות לכם סדר בבלגן ולשים את הזרקור על מה שבאמת חשוב לבדוק כשקונים נעלי ספורט. אז כשבוחרים נעלי ריצה, השיקולים בהחלט יהיו שיקולים של נוחות, בריאות ובטיחות. קבלו רשימה של כמה דגשים שחשוב יהיה לשים אליהם לב בזמן שקונים נעלי ריצה:
• יציבות – בריצות ארוכות כמו גם בריצות קצרות, חשוב מאוד שהנעל בה נשתמש תהיה יציבה ותעבוד בהרמוניה מושלמת עם תנועת כף הרגל.
• משקל הנעל – לרצים הוותיקים בינינו תהיה דעה מגובשת יותר על חשיבות משקל נעל הריצה שלנו. לרצים החדשים – זה חשוב, שימו על כך דגש.
• נוחות – קודם כל ולפני הכל וודאו שהנעל נוחה לכם.
• אחיזה טובה בקרקע – אם אתם רצים על דשא, חול ים, אספלט, כבישי אפר או כל משטח אחר. וודאו שנעל הריצה שלכם אכן מותאמת לכך. אחיזה טובה בקרקע זהו משתנה קריטי ביותר בביצועים שלכם, בבטיחות וכן בתחושה בזמן הריצה.
• תמיכה טובה לרגל – כאשר אתם מודדים נעל, לכו איתה כמה צעדים, הרגישו אם ישנה תמיכה טובה והאם הרגל שלכם מוחזקת.
• מחיר הוגן – הרבה פעמים נשמע המלצות על נעלי ריצה מסוימות של חברה מאוד מוכרת. הרבה פעמים נעליים מומלצות על ידי גורמים שונים יהיו יקרות מידי עבור הסכום אותו נהיה מוכנים להשקיע. חשבו עם עצמכם כמה תהיו מוכנים להשקיע בנעליים ועם המידע הזה תתחילו את החיפושים. תוכלו למצוא את הנעל המתאימה לכם גם מבחינת המחיר.
• עמידות טובה לאורך זמן – אף אחד לא רוצה להשקיע זמן וכסף בנעלי ריצה שלא יחזיקו מעמד. וודאו שהנעל איכותית ושהיא פה להישאר.

שימו לב – כי הקריטריונים עבור כל נעל ועבור כל מתאמן או מתאמנת שונים מאוד ויש להתאים את הצרכים הספציפיים של כל אחד או אחת. למשל, על מנת להצליח לבחור נעלי ספורט גברים בצורה נכונה, אנחנו צריכים לשים לב לעניין של משקל, יציבה ותחום פעילות. כך נדע אילו נעלי ספורט יספרו את הציפייה שלנו מהן.

למה חשוב לבחור נכון?
בעולם המערבי אנחנו משתמשים בנעליים באופן כמעט בלתי פוסק. אנחנו הולכים לעבודה עם נעליים, אנחנו הולכים לבלות עם נעליים ואנחנו אפילו הולכים לים עם נעליים שנוריד רק כשנגיע. חלק גדול מהנעליים שאנחנו משתמשים בהן במהלך היומיום, לא באמת בריא לגוף שלנו. אך הפגיעה מהן לא תהיה כל כך משמעותית מכיוון שבמהלך העבודה במשרד או בזמן ההליכה לים, הגוף לא צריך שהנעליים יתנו לו את כל התמיכה הנכונה כי מדובר בפעילות קלילה יותר. במקרה של נעלי ספורט, אנחנו חייבים נעליים איכותיות שישמרו לנו על הגוף, פשוט כי מעצם הפעילות הספורטיבית בלבד, אנחנו מוציאים את הגוף מאזור הנוחות ומביאים אותו לקצה – במצב הזה הוא יצטרך את התמיכה הנכונה ביותר.
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה